evakitur

יום שלישי, 15 בספטמבר 2015

"השידוך"-איב האריס

"השידוך" או בשמו הקודם "החתונה של חני קאופמן"
זהו לא ספר שגרתי על עוד סיפור אהבה,
זהו סיפור על הקהילה החרדית שבלונדון.
סיפור אהבה לא שגרתי על 2 זוגות שבאותה הקהילה.
הזוג הראשון עתיד להתחתן תוך כדיי שידוך-חני וברוך
והזוג השני-הרב והרבנית של הקהילה.

תקציר:
חני קאופמן, בת למשפחה יהודית אורתודוכסית מלונדון, הגיעה לפרקה.
כאחות הבכורה – והדעתנית – בין שמונה בנות, שבחיקה לא ייחוס מרשים ולא נדוניה גדולה,
היא מהווה אתגר של ממש עבור השדכנית הנמרצת של הקהילה.
גם חני עצמה אובדת עצות: כיצד היא אמורה להכריע, על סמך מבטים חטופים ופגישות מגומגמות,
מי יהיה הגבר שאיתו תבלה את שארית חייה?
בספקותיה היא מעזה לשתף רק את הרבנית רבקה זילברמן.
כמי שאמורה להדריך את חני במשעול הפתלתל המוביל אל נישואים מאושרים נסמכת הרבנית על ניסיונה האישי
ועל אמונתה – אלא שבחייה שלה הולכים שני היסודות הגדולים האלה ומתערערים,
עד שנדמה שהיא זקוקה בעצמה למורה נבוכים.


לא יודעת מה תפס אותי בספר הזה אבל הוא תפס אותי ממש חזק!
אהבתי את הכתיבה, אהבתי את העלילה ואפילו את הדמויות.
ספר שונה מהספרים שאני בדרך כלל קוראת-ואין ספק שזה היה שינוי מרענן!

כאב לי על הדמויות ובאותה הנשימה אהבתי אותם.
הסיפור כביכול אהבה שהיה בין ברוך לחני היה מקסים בעיניי ובכללי כל הנושא הזה של אהבה, נישואין ויחסי אישות מאוד מסקרן אותי אצל החרדים.
זה נתן לי הצצה ישירה לקהילות ולאופן חייהם.

הספר כתוב בגוף שלישי וכל פרק על דמות אחרת.
הסיפור על ברוך וחני נגמר בהפי אנד אבל-היה חסר לי קצת על חייהם כגוז נשוי
הסיפור על הרבנית והרב-מצד אחד הבנתי אותם מצד שני כאב לי עליהם.
הרבנית עברה דברים לא פשוטים ולבסוף מחליטה החלטה לא קלה. כאן לא ארחיב על מנת לא לגלות לכם את ההמשך.
בשביל זה תצטרכו לקרוא לבד ;-)

אין לי הרבה מה להגיד על הספר חוץ מ-אם אתם רוצים ספר שונה לחלוטין עם הצצה לא קטנה לקהילות החרדיות-זה הספר!!


 
 
 בהמשך השבוע אפרסם את שאר הסיקורים על הספרים שקראתי השבוע
אווה 3> =]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה