evakitur

יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

נקודה רגישה/ רוני לורן

את הספר "נקודה רגישה" קיבלתי מאחת הקבוצות בפייסבוק שהגרילה את הספר תוך כדיי משחק נחושים.
השאלות שנשאלו אודות הספר שרק יצא מאוד סיקרנו אותי, גם אם לא הייתי זוכה בספר סביר להניח שהייתי קונה אותו בכל מקרה.

"נקודה רגישה" מאת רוני לורן:
בערב פנוי אחד, יום לפני שחזרתי לעבודה לאחר חופשת הלידה, החלטתי להציץ בספר וסתם לראות על מה מדובר.
טעות!
טעות אחת גדולה!
מבלי לשים לב השעה היתה 3:00 בלילה, עוד שעתיים וחצי צריכה לקום לעבודה, הילדה תתעורר עוד שניה לאכול שוב ואני תקועה מול מסך הנייד שלי וקוראת את הספר.
עברתי חצי מהספר בכמה שעות בודדות- משהו שמאוד נדיר אצלי!

אז מה כל כך אהבתי בספר אתם שואלים? (אל תדאגו יש גם דברים שפחות אהבתי.. כבר נגיע גם לזה..)
העלילה- למרות הדברים שהדמויות עברו, העלילה קלילה למדי וזורמת.
הכתיבה- אוי הכתיבה! שנונה, קולחת, זורמת ופשוט נהדרת! היו מקרים שממש צחקתי בקול.
הכותבת בנתה מתח (ועוד איזה מתח!!!) מיני מדהים... הלב שלי ממש פרפר ביחד עם הדמויות (עוד משהו שכמעט ולא קורה..) ובנוסף לזה הספר כתוב בנקודת מבט שלישית. לא כולם מצליחים לכתוב בצורה כזו ולסחוף את הקורא אבל כאן זה הצליח לה ובגדול! אפילו לא הרגשתי שמספרים לי את הסיפור.
הדמויות- שנונות, מצחיקות ומלאות בקסם!

קצת על העלילה והדמויות:
יש לנו את מרין- אישה שיודעת בדיוק מה היא רוצה, יודעת מה היא שווה ותעשה הכל כדיי להגן על אחיה ולהרים אותם כמה שיותר גבוה עם עבודה קשה ואפס מנוחה!
ויש לנו גם את דונובן- חוקר מין ומטפל מיני שיודע להגיד את הדברים הנכונים בזמן הנכון לאנשים הנכונים. אני יכולה לצייר אותו כגבר המושלם מפה ועד הודעה חדשה אבל, הגבר שלנו ממש לא חושב ככה על עצמו.
אז כן הוא טוב בעבודה, וטוב במיטה (ואתם עוד תגלו את זה עליו..מבטיחה!) אבל מבחינתו הוא טוב גם בלהיות לבד. ואם תשאלו אותו אז בשאר הדברים הוא פשוט גרוע כולל מערכות יחסים!

הסיפור של מרין ודונובן מתחיל לפני 9 שנים במסדרונות של האוניברסיטה, שבוע של חברות מסתיימת בלילה אחד סוער במיוחד.
לאחר אותו הלילה הם יותר לא מתראים.
9 שנים לאחר מכן הם נפגשים והפעם לצורכי עבודה, רק שעכשיו מרין כבר לא סטודנטית, היא ד"ר לחקירת מיניות בדיוק כמו ד"ר דונובן ווסט.
מה יקרה ברגע שיפגשו? האם יזהו אחד את השניה? האם המשיכה שהיתה ביניהם לפני 9 שנים תתעורר לחיים למרות השנים שעברו?
ולמה איש לא יכול לפצח את ד"ר דונובן? 
כל זה תגלו בספר..

ועכשיו.. (אחרי שמכרתי לכם את הספר בצורה הטובה ביותר ;-) )
מה בכל זאת לא אהבתי? (כי אי אפשר מבלי לקטר לפחות על משהו אחד)
אנסה לא לעשות יותר מידי ספויילרים..ואם לא עמדתי במשימה אז סלחו לי כבר מעכשיו!

-הדמויות חוו לא מעט דברים בעברם אבל לא נוגעים בזה יותר מדי. רק לקראת הסוף מדברים על זה וגם שם, עד שסוף סוף אנחנו נוגעים בנקודות הבאמת רגישות שלהם, העלילה לא נכנסת לעומק הדברים ומתגלגלת כאילו זה טבע הדברים.
כן הם עברו טראומה, יאלה בואו נלך לשתות איזה כוס קפה ולא ננתח את זה יותר מדי. ככה זה הרגיש לי.

-הדמות הראשית מרין- אני מבינה את המתח המיני שנבנה ביניהם, מבינה את הקטע של ההתמסרות אבל כאן זה היה יותר מדי וקצת לא הגיוני.
אסביר את עצמי: מישהי עם אפס ניסיון מיני מסכימה לעבור כל כך הרבה מבחינה מינית בערב אחד (?) מבלי להאט קצת, מבלי לפחד יותר מדי, ככה כמו שהיא, קופצת ישר למים העמוקים מבלי לדעת לשחות והגלגל ההצלה היחיד שלה הוא דונובן.
מודה שהרמתי גבה (יותר נכון שתיים, כי אני לא יודעת להרים גבה אחת..) ואפילו כמה פעמים אבל אז חשבתי על זה..
אמנם אין לה ניסיון אישי בתחום אבל זאת העבודה שלה, חוקרת מיניות ומטפלת מינית. כנראה שהיא כן יודעת דבר אחד או שניים בנושא.

ולמה למרות כל מה שלא אהבתי אני עדין ממליצה בחום על הספר?
-דבר ראשון הכתיבה!!
למרות הדברים שלא נראו לי אמינים ולמרות שרציתי שיספרו ויגעו יותר בטראומות שהם חוו, הכתיבה כל כך טובה שכל זה לא הפריע לי במהלך הקריאה.
רק אחרי שסיימתי לקרוא את הספר וחשבתי עליו קצת הבנתי שהיו כמה דברים שלא אהבתי, אבל לפני זה...פשוט לא שמתי לב מרוב שהספר סחף אותי.

-הנושא- נהנתי מאוד לקרוא על הנושא, במהלך הספר צצו כל מיני דוגמאות של בעיות שאפילו לא ידעתי שקיימות ואפילו קצת פקפקתי במקצוע הזה,עכשיו אחרי שקראתי את הספר הבנתי שהמקצוע הזה, מטפל מיני (או סקסולוג.. מה שתרצו) יכול לעזור לכל מיני דברים, לכל מיני בעיות.

-המתח המיני- ויש בשפע!! טיזינג נהדר! הספר כולו נוטף סקס (בקטע טוב!). סצינות הסקס לא נמרחות על כל הספר, מבחינתי הם היו בכמות הנכונה. אבל שוב הספר מתעסק בזה.

ולסיום, ציטוט שאהבתי במיוחד:
"היא ביקשה את הצעיר שהכירה פעם, וקיבלה גבר שהיה בו הרבה יותר.
היתה בו אש. נועזות בוטה ומסוכנת. אבל גם גשם.
היא ראתה אותו בעיניה, כאילו הוא עלול לטבוע אם יניח לדברים שסוערים בתוכו לצוץ אל פני השטח. כאילו הוא תמיד נפרד.
מצולות מים עמוקים"






עד כאן סקירתי על הספר "נקודה רגישה"
ואם עדין לא הבנתם..אז ממליצה בחום על הספר!
נתראה בסקירות ובקיטורים הבאים ;-)
המקטרת בסטייל 3>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה