evakitur

יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

הגבר שלך-סמדר שיר

זמן לסיקור~~

אז הפעם הסיקור שלי הוא על ספר רומן-רומנטי שיצא לפני כמה שנים טובות..
קבלו את הספר "הגבר שלך" של סמדר שיר.
היא לא סופרת לילדים? כן היא כן אבל מסתבר שלא רק.
לסמדר שיר יש כמה ספרים שמכוונים למבוגרים במיוחד והספר הזה הוא אחד מהם.

הספר שכב אצלי המון זמן על המדף, כל פעם שאמרתי לעצמי לקרוא אותו מצאתי את עצמי עם ספר אחר.
עד ששבת אחת החלטתי לתת לו צ'אנס ומה אגיד לכם?
התחלתי ביום שבת בבוקר וסיימתי במוצאי שבת!
ידוע שאני קוראת מהר אך ורק אם הספר מעניין אותי, אם הוא לא אני נמרחת איתו בכייף עוד כמה שבתות.
אבל הספר הזה ריתק אותי למיטה!

נתחיל מהדמויות: לקחו אשכנזייה ותימני שונים לחלוטין ולא רק בצורה עדתית וחיברו בניהם בדרך מקרית שאותי הצחיקה.
ליהי-אשכנזייה, בת יחידה, מנהלת מערכת יחסים עם גבר נשוי, לא נשואה בעצמה ומבינה שלא עושה שום דבר עם חייה.
עדן- זמר תימני, שואב להיות שלמה ארצי של המזרחיים.

הכתיבה:
יש משהו קסום בכתיבה של סמדר שיר.
הספר כתוב מפרק פרק, ז"א פרק מהצד שלה ופרק מהצד שלו.
הכתיבה סוחפת, עכשווית, קולחת ואם תשימו לב פזורים חרוזים פה ושם.

העלילה- מי מאיתנו לא נתקל בסטיגמות?
שלוקחים אשכנזייה ומצמיד אותה לתימני הצדדים האחרים לא בהכרח יסכימו עם מה שנוצר כאן.
אל תשכחו שחוץ מליהי ועדן יש גם את ההורים של עדן ושל ליהי, את המארגן של עדן שמאוד מעורבב בחייו ועוד כמה דמויות שיצוצו ואפילו יפריעו לנו.
העלילה סוחפת. כל פרק מגלים דברים חדשים, מקרים חדשים וכחושבים שקראנו הכל סמדר מפתיעה אותנו שוב.
לקח לי קצת זמן להתחבר לליהי אבל עדן כבש אותי ישר.
הספר קליל וזורם.
אישית מאוד אהבתי ואפילו לא רציתי שיגמר.
ממליצה בחום.
בעיקר אם נתקלתם בלי ספר או שמתחש לכם ספר קליל עם נגיעות של טלנובלה-זה הספר בשבילכם!

תקציר הספר:
ליהי. אשת עסקים. בלונדינית. מאהבת של. אבודה. עדן. זמר תימני. המלך הבא של התחנה המרכזית. נשמה. פגישה מקרית על הכבוש המהיר מפגישה בין שני אנשים אשר בנסיבות אחרות לא היה להם שום סיכוי להצטלב, וסוחפת אותם לעולם של תככים וסודות, תחרות ותשוקה, מסלסולי הכרם שצמחו מכאב ומקיפוח ועד למגדל- צמרת קר. הוא מציע לה טבעת, אבהות, משפחה, חום ומה לא. היא חושדת שהוא משתמש בה כאליבי לשלדים שבארונו. זהו סיפור אהבה מיוחד במינו, המתגלגל מעצמו ותובע מהקורא להתבונן במציאות הישראלית העכשווית, בה עדין בוער הפער העדתי, בה רק המוזיקה יכולה לאחד ולקרב. "אני רוצה להיות הגבר שלך, אני רוצה להיות הגבר שבך, אני רוצה..."


מקווה שתהנו בדיוק כמו שאני נהנתי!
אווה המקטרת בסטייל =] 3>
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה